AMSZTERDAM

Barangolás a tulipánok és szélmalmok országában

A 12. század végi kis halászfaluból lett holland főváros – alfa világvárosnak is nevezik – az ötödik legnagyobb kikötőváros és az egyik legnagyobb pénzügyi központ Európában. Számos vezető technológiai vállalat helyezte európai központját Amszterdamba, mint például a Netflix és a Tesla. És milyen jól választottak!

Amszterdami lakos volt Anne Frank, Vincent Van Gogh és Baruch Spinoza filozófus. Igazán illusztris névsor és persze a teljesség igénye nélkül említem őket, hiszen találhatunk hasonlóan híres nevet amszterdami múlttal még bőven, akár a történelem, akár a képzőművészet, vagy más művészeti ág nagy alakjai közül válogatunk.

A megkapó történelmi csatornákon túl is számos látványossággal büszkélkedhet a város, mint a Rijks Múzeum és a Van Gogh Múzeum, a Hermitage, az Anna Frank Ház, az Amszterdami Királyi Palota, vagy a NEMO Tudományos Múzeum. Ez a világ egyik leginkább multikulturális városa, ahol közel 180 nemzetiség képviselteti magát.

Amszterdam híres színes és élénk éjszakai életéről. Kávézók sora tarkítja az utcákat, kicsik és nagyok, bohém, vagy elegáns stílusban, egyaránt hangulatos mind. Számos étterem várja az ide látogatókat, a világ minden tájáról kínálnak ízeket, bárki megtalálhatja itt kedvenc ételeit, a számára ízletes falatokat.

Első alkalommal jártam a városban és örülök a választásnak. Igaz, a látogatás örömét emelte az is, hogy remek, számomra nagyon kedves társaságban voltam, kihasználtuk a rendelkezésre álló rövid idő minden pillanatát. Reggeltől estig csatangoltunk, felfedeztük a csatornák bájos, izgalmas világát, ellátogattunk a híres úszó virágpiacra, a kihagyhatatlan Van Gogh Múzeumba, szélmalmokat néztünk és belestünk a papucskészítés rejtelmeibe Zaandamban. Isteni reggeliket fogyasztottunk egy holland pékségben reggelente, mindenkinek ajánlom, hogy lépjen ki a szállodák nyújtotta kevésbé választékos keretek közül és keressen fel egy helyi reggeliző teraszt, vagy meghitt kávézót, nem túl tágasak, de annál barátságosabbak errefelé a vendéglátás hangulatos egységei. Én például nem tudtam betelni a habos kávéjuk zamatos ízével, az ezerféle péksüteménnyel, ahogy a Dam térhez közeli sültkrumplival és az isteni tejszínes fagyival sem, amit a sétáló utca közepén árulnak, egyetlen utánozhatatlan ízben, időtlen idők óta. Ez utóbbi kettőt Patrik is imádja, azt mondta kár lenne kihagynom őket és igaza volt! Remek ízlése van, szívből továbbítom hát az ajánlását: ha Amszterdamban jártok, kóstoljátok meg Ti is a Manneken Pis-féle sültkrumplit, illetve Van der Linde vaníliás tejszínhab ízű fagylaltját.

Ezeket olvastad már?

LEGYEN KENYA

VARIÁCIÓK KÁVÉRA Nincs többé időm azzal foglalkozni, hogy megértenek-e, vagy sem. Bármit gondolsz rólam, az úgy van. Úgy van jól. Maradj, vagy menj. Nincs különbség többé. Elfogadlak, vagy elengedlek, a…

THAT FRIDAY

Prológus Gerda kelletlenül készülődött a fürdőszobában, halálosan kimerült volt, legszívesebben lemondta volna az estét. Nem akarta azonban megbántani Leát, tudta, hogy a lány alig várja, hogy lazíthasson kicsit a férje…

Olvasd bele a könyvembe!

Kérlek, add meg lent az email címedet és a nevedet, és máris küldöm az első fejezetet.